6 pomysłów na zdrowe przekąski dla dzieci

Sezon jesienno-zimowy to dla wielu rodziców prawdziwe wyzwanie, jeśli chodzi o przyrządzanie zdrowych i smacznych posiłków dla swoich wybrednych pociech. Brak lub ograniczona ilość świeżych warzyw i owoców sprawia, że trudno jest wyeliminować z diety dziecka produkty przetworzone. Postanowiliśmy przygotować kilka sprawdzonych pomysłów na przekąski dla dziecka, które idealnie sprawdzą się jako sposób na mały głód pomiędzy posiłkami.

Frytki z warzyw – zdrowy zamiennik

Choć frytki zwykle nie kojarzą się ze wartościowym posiłkiem, to możemy je przyrządzić w taki sposób, aby były zarówno smaczne, jak i zdrowe. Frytki ziemniaczane uwielbia każde dziecko, ale możemy je zrobić również z innych warzyw, na przykład marchewki czy selera. Wystarczy pokroić je w słupki, obtoczyć w oliwie i suszonych ziołach, a następnie upiec w piekarniku na blasze wyłożonej papierem. Takie warzywne, kolorowe frytki z pewnością zyskają aprobatę niejednego malucha.

Aby nieco uatrakcyjnić tę przekąskę, warto przygotować do niej smaczny dip na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem musztardy lub przecieru pomidorowego, oczywiście odpowiednio go przyprawiając.

Placuszki z cukinii – idealne na drugie śniadanie

Zdrowe przekąski dla dzieci możemy przyrządzić również w formie smażonej. W tej roli doskonale sprawdzi się cukinia, która jest prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów. Przygotowane z niej placuszki mogą być w wersji na słono lub na słodko, w zależności od preferencji smakowych naszych pociech. Tego rodzaju przekąskę przyrządzamy z ciasta naleśnikowego, do którego dodajemy startą cukinię., a następnie smażymy na patelni kilka minut z jednej i z drugiej strony. Możemy podać je z dipem lub konfiturą.

Suszone owoce – przekąska między posiłkami

Kolejnym pomysłem na zdrową przekąskę dla dziecka są suszone owoce, które będą doskonałym zamiennikiem słodyczy. Zawierają one mnóstwo witamin i minerałów, które niezbędne są do prawidłowego funkcjonowania organizmu dziecka. Dzieci chętnie sięgną po rodzynki, żurawinę, suszone morele, jabłka i banany. Pół garstki takiej suszonej przekąski doskonale zaspokoi głód i ochotę na coś słodkiego, dostarczając jednocześnie błonnik, który sprzyja prawidłowej pracy jelit.

Popcorn – nie tylko do filmu

To świetna alternatywa dla niezdrowych chrupków czy chipsów. Popcorn to przecież kukurydza, tyle, że prażona. Nie musimy dodawać do niego masła, a jedynie gotowy oprószyć delikatnie solą do smaku. Dzieci go uwielbiają i z pewnością chętnie zamienią niezdrowe przekąski z półek sklepowych na miskę pysznego popcornu.

Jogurt z płatkami owsianymi – pożywny podwieczorek

Jogurt naturalny to doskonałe źródło wapnia, tak potrzebnego rosnącemu organizmowi dziecka. Wystarczy dodać do niego wymoczone wcześniej w wodzie płatki owsiane, dodać kilka posiekanych migdałów i orzechów włoskich, całość posypać cynamonem i otrzymamy pyszną, zdrową przekąskę dla malucha. Taki jogurt możemy przygotować również z innymi dodatkami, na przykład z pokrojonym w kosteczkę jabłkiem czy bananem.

Batoniki bakaliowe – na mały głód

Świetnym pomysłem na przekąskę dla dziecka są również batoniki bakaliowe. Przyrządza się je w bardzo prosty sposób: wystarczy zmieszać w misce pół szklanki mąki kokosowej lub ryżowej, 1 jajko szklankę bakalii, pół szklanki płatków owsianych, dodać łyżkę miodu i ⅓ kostki masła, następnie wszystko dokładnie zmieszać i z masy uformować batoniki, które pieczemy w piekarniku ok. 20-25 minut w temperaturze 175 stopni Celsjusza.

Powyższe pomysły możemy dowolnie modyfikować w zależności od tego, jakie składniki posiadamy aktualnie w naszej spiżarce, a także od preferencji dziecka. Mamy nadzieję, że będą one dla was inspiracją do tworzenia własnych, zdrowych wariantów przekąsek dla maluchów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *